Το 2024 είναι χρονιά εκλογών για το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Αχαΐας και η «Πελοπόννησος» πήρε την πρωτοβουλία και παρουσιάζει έρευνα για πρώτη φορά στα μέλη του Επιμελητηρίου Αχαΐας με σκοπό να παράσχει στοιχεία τεκμηρίωσης και να ανοίξει η σχετική συζήτηση.

Μέσα από την έρευνα της DATA CONSULTANTS, που διενεργήθηκε για λογαριασμό της εφημερίδας ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ,  αποτυπώνεται η σχέση των επιχειρήσεων της Αχαΐας με το Επιμελητήριο Αχαΐας, δηλαδή πόσο ενημερωμένοι είναι για τις υπηρεσίες που τους προσφέρει και τι δραστηριότητες αναπτύσσει; Πόσο χρησιμοποιούν αυτές τις υπηρεσίες ή πόσο συμμετέχουν στις δραστηριότητες; Ποια είναι τα θέματα τα οποία πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητες του Επιμελητηρίου Αχαΐας;

Τα συμπεράσματα της έρευνας στα μέλη του Ε.Α. είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και πολύ σαφή.

* Είναι βέβαιο ότι οι επιχειρήσεις έχουν ανάγκη το Επιμελητήριο. Αλλά μόνο ένα μικρό μέρους τους γνωρίζουν τι μπορεί να τους προσφέρει. Δεν γνωρίζουν τις υπηρεσίες του, όπως δηλώνει το 78%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η διάδραση του Επιμελητηρίου με τα μέλη του, κατά κύριο λόγο τα μικρότερα, να περιορίζεται στην έκδοση πιστοποιητικών.

* Ένα δεύτερο βασικό συμπέρασμα είναι ότι οι επιχειρήσεις ζητούν από το Επιμελητήριο περισσότερη και καλύτερη επικοινωνία και οργάνωση, να αποτελεί ισχυρό μοχλό πίεσης προς την εκάστοτε κυβέρνηση, να υποστηρίζει συμβουλευτικά τα μέλη του (για οικονομικά ζητήματα περισσότερο) αλλά και να παρέχει πληροφορίες για επιδοτούμενα προγράμματα.

* Στην μεγάλη τους πλειοψηφία τα μέλη του Επιμελητηρίου δεν λαμβάνουν από αυτό τις υπηρεσίες που επιθυμούν. Το 53,5% αναφέρει αδυναμίες στην λειτουργία του, το 29,3% δηλώνει ότι «δεν γνωρίζει» και το 17,2% δηλώνει «ικανοποιημένο».

* Αποτέλεσμα είναι ότι εάν η συμμετοχή των επιχειρήσεων στο Ε.Α. γινόταν προαιρετική το 46,1% αυτών θα διατηρούσαν την ιδιότητα του μέλους και το 40,4% θα σταματούσε.

Ο επικεφαλής του συνδυασμού «ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ» και υποψήφιος Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας, Θεόδωρος Λουλούδης, με αφορμή τα συμπεράσματα αυτής της έρευνας, σχολίασε:

«Τα ευρήματα της έρευνας αυτής, είναι πάρα πολύ σημαντικά, γιατί μάς δίνουν τα ερεθίσματα που χρειαζόμαστε, για να συζητήσουμε το παρόν και το μέλλον του Επιμελητηρίου Αχαΐας.

Κάποιοι μπορεί να συμφωνούν με αυτά τα ευρήματα, άλλοι μπορεί να διαφωνούν. Γεγονός είναι πως το Επιμελητήριο είναι το «σπίτι» των επιχειρήσεων, ως εκ τούτου, πρέπει να συζητάμε τι συμβαίνει σε αυτό, τι αποδίδει και τι όχι και πως μπορεί να βελτιωθεί. Και αυτή η έρευνα εξυπηρετεί αυτόν τον σκοπό.

Από την έρευνα αυτή, προκύπτουν πολλά σημαντικά συμπεράσματα για το Επιμελητήριο Αχαΐας. Από την μια πλευρά έχουμε την υποχρεωτική εγγραφή και την υποχρεωτική ετήσια συνδρομή των μελών του. Από την άλλη μεριά όμως, η αντιπαροχή αυτής της υποχρεωτικότητας, είναι πάρα πολύ περιορισμένη. Αν σε αυτό το συμπέρασμα προσθέσουμε και το γεγονός ότι ειδικά στην Αχαΐα, υπάρχει τεράστια ανάγκη για βοήθεια στην επιχειρηματικότητα και ιδιαίτερα στις μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες, τότε αυτό το «μίγμα» που προκύπτει από την έρευνα, γίνεται εκρηκτικό.

Κάπως έτσι οδηγηθήκαμε και στο φαινόμενο της αποξένωσης της συντριπτικής πλειοψηφίας των ενεργών επιχειρήσεων από το Επιμελητήριο Αχαΐας, κάτι που αποτυπώνεται στις εκλογές των τελευταίων χρόνων, με τον εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό συμμετοχής, ακόμα και όσων είναι ταμειακώς εντάξει.

Κατά κάποιο τρόπο, τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας κρούουν ανοικτές θύρες. Ολοι το ξέρουν, όλοι το αντιλαμβάνονται, όλοι το παραδέχονται. Τα περισσότερα μέλη του Επιμελητηρίου δεν είναι ικανοποιημένα από τις υπηρεσίες του. Αυτό ας αποτελέσει μια εκκίνηση συζήτησης, για το πως θα πάμε παρακάτω, για να διαμορφώσουμε τις υπηρεσίες και τις διαδικασίες εκείνες, που θα καλύπτουν τις ανάγκες όλων των επιχειρήσεων και επαγγελματιών, μελών του Επιμελητηρίου Αχαΐας.»

© 2024. All Rights Reserved.

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Μάθε τα νέα μας
ErrorHere