Σε συνέντευξη του στο skaipatras.gr, ο Θεόδωρος Λουλούδης μιλά για τις βασικές διαφορές του από τους υπόλοιπους υποψηφίους, το όραμά του για τη βελτίωση της σχέσης του Επιμελητηρίου με τα μέλη του και τις προτεραιότητες που έχει θέσει, ώστε να συμβάλει στην ανάπτυξη της οικονομίας της Αχαΐας. Με κεντρικό στόχο την ουσιαστική αμφίδρομη επικοινωνία και την ανάδειξη του Επιμελητηρίου σε πραγματικό ηγέτη της τοπικής οικονομίας, η υποψηφιότητά του δίνει έμφαση σε ρεαλιστικές προτάσεις και χειροπιαστές δεσμεύσεις.
Κύριε Λουλούδη, οι επιμελητηριακές εκλογές πλησιάζουν και οι επιχειρηματίες της Αχαΐας δείχνουν όλο και περισσότερο ενδιαφέρον για τη διαδικασία. Σε τι διαφέρετε εσείς από τους άλλους τέσσερις υποψήφιους προέδρους; Ολοι λένε «να αλλάξει το Επιμελητήριο, να πάει μπροστά κλπ».
Το εκλογικό σώμα θα πρέπει να ακούσει με λεπτομέρειες τα όσα λέει ο καθένας μας και τότε να κρίνει. Μπορώ να μιλήσω για αυτά που περιλαμβάνω στο πρόγραμμα της παράταξής μου.
Κάνω εκτεταμένη καμπάνια επικοινωνίας εδώ και μήνες. Οι διαφορές μας, θεωρώ, πως έχουν να κάνουν περισσότερο με τη ρεαλιστική προσέγγιση του προγράμματός μας αλλά και το αν είναι εφικτή η εφαρμογή του στην Αχαΐας. Για παράδειγμα, διαφέρουμε από την υποψηφιότητα του διαδόχου Μαρλαφέκα, καθώς λένε πως το Επιμελητήριο καλώς έχει πράξει έως σήμερα.
Η διαφορά μας είναι τεράστια. Εμείς πιστεύουμε πως ότι κακώς έχει πράξει και γι’ αυτό η αχαϊκή οικονομία είναι σε κακή κατάσταση. Αν κάποιος επιχειρηματίας είναι ικανοποιημένος από το Επιμελητήριο, τις υπηρεσίες που προσφέρει και την παρεμβατικότητα στην τοπική οικονομία, τότε είναι πιθανό να ψηφίσει τον διάδοχο Μαρλαφέκα.
Γιατί να ψηφίσει εμάς; Στο πρόγραμμά μας έχουμε δεσμευτεί για το πρώτο έτος. Μέσα σε έξι μήνες θα επικοινωνήσουμε με κάθε μέλος του Επιμελητηρίου για να ζητήσουμε τη γνώμη του, να ακούσουμε τις ανάγκες του ώστε να αποκαταστήσουμε την διαρραγείσα σχέση μεταξύ επαγγελματιών και Επιμελητηρίου.
Δεσμευόμαστε ότι το πρώτο εξάμηνο θα κάνουμε μελέτη για την ανάπτυξη της Αχαΐας που θα δείχνει τι πρέπει να στοχεύσουμε και τι να διεκδικήσουμε.
Δεσμευόμαστε πως θα απαντάμε γραπτά στα αιτήματα των μελών μας.
Θα κάνουμε τα πάντα για να μπαίνουν στο ΕΣΠΑ οι επιχειρήσεις που είναι επιλέξιμες. Είναι πολύ περισσότερες από τις πολύ λίγες σήμερα.
Για όλους αυτούς τους λόγους αξίζει κάποιος να μας ψηφίσει.
Θα πρέπει όμως το εκλογικό σώμα να ακούσει και τους άλλους υποψήφιους για να μπορεί να κρίνει τις διαφορές.
Μιλήστε μας για τους υποψήφιους του συνδυασμού σας.
Επιλέξαμε να έχουμε ένα στιβαρό ψηφοδέλτιο με ποιότητα και οι άνθρωποι που είναι υποψήφιοι να μπορούν να εκλεγούν. Αν για παράδειγμα πάρουμε 55%, που είναι ο στόχος μας, τότε θα εκλέξουμε 17-18 συμβούλους, άρα θα μπορούν όλοι να κινηθούν κατά την προεκλογική περίοδο για να βρίσκονται μέσα σε αυτή την ομάδα.
Επιπλέον, έχουμε ποιοτικούς υποψήφιους. Θέλουμε το εκλογικό σώμα να τους γνωρίσει καλύτερα, να διαβάσει τα βιογραφικά τους, γιατί αισθανόμαστε πως είναι κατάλληλοι να τους εκπροσωπήσουν, να παίρνουν αποφάσεις κλπ. Όλα βρίσκονται στην ιστοσελίδα μας.
Οι υποψήφιοι κάθε ψηφοδελτίου πρέπει να είναι προσωπικότητες που να μπορούν να εκπροσωπήσουν τα μέλη. Γι’ αυτό εμείς επιλέξαμε ένα ψηφοδέλτιο ανεξάρτητο, που δεν ανήκει σε κανένα κόμμα, με κριτήριο να αλλάξουμε τα πράγματα και να πάμε μπροστά.
Αν σας ζητούσαν να εστιάσετε σε ένα μόνο σημείο από το προεκλογικό σας πρόγραμμα, ποιο θα ήταν αυτό;
Ξεκάθαρα η έλλειψη αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ των επιχειρήσεων και του φορέα. Για να μην παρεξηγηθώ, υπάρχουν τα ειδησεογραφικού τύπου Newsletters που λίγο-πολύ λαμβάνουμε όλες οι επιχειρήσεις από το Επιμελητήριο. Αλλά αυτό δεν είναι επικοινωνία, είναι απλές ανακοινώσεις και μάλιστα γενικού τύπου, δεν απαντούν π.χ. στα προβλήματα που έχει ένα κατάστημα εστίασης στο Αίγιο ή στην Κάτω Αχαΐα. Το Επιμελητήριο δεν ακούει τα μέλη του. Δεν τους ζητά να αξιολογήσουν τη λειτουργία του. Δεν τα ρωτά τι είδους υποστήριξη χρειάζονται. Δεν απαντά στοχευμένα στις ανάγκες τους. Γι’ αυτό άλλωστε και οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν χρησιμοποιούν πολλές υπηρεσίες του φορέα, έρχονται σε επαφή με το Επιμελητήριο μόνο για την έκδοση πιστοποιητικών ΓΕΜΗ κ.α.. Το Επιμελητήριο όμως δεν είναι απλά ένας γραφειοκρατικός οργανισμός που εκδίδει πιστοποιητικά. Είναι ο φορέας που εκπροσωπεί τους επιχειρηματίες και προστατεύει τα συμφέροντά τους. Αλλά, μιλώντας πάλι ως τεχνοκράτης, αν δεν ακούσεις τις ανάγκες του «πελάτη» σου, αν δεν καταγράψεις τα προβλήματά του, τότε είναι βέβαιο πως οι προτεινόμενες λύσεις που θα προσφέρεις, θα έχουν τις ίδιες πιθανότητες επιτυχίας με το να κερδίσεις ένα λαχείο. Εν έτη 2024, δεν γίνεται να λειτουργεί το Επιμελητήριο με μονόδρομα μοντέλα επικοινωνίας του προηγούμενου αιώνα, αποφεύγοντας να ακούσει τη γνώμη των επιχειρηματιών. Με το να μην καταγράφονται τα προβλήματα ξέρετε, δεν λύνονται, απλά διαιωνίζονται.
Διακρίνω ένα πάθος όταν μιλάτε για το επιμελητήριο. Αυτός είναι ο λόγος που επιλέξατε να είστε υποψήφιος;
Όχι. Πάθος έχω για την οικογένειά μου, τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους μου και τους φίλους μου.
Για το επιμελητήριο αυτό που με κινεί είναι πως έχω φτάσει σε μια ηλικία και έχω ολοκληρώσει μια επαγγελματική διαδρομή, που θέλω στο τελευταίο τμήμα της να κάνω τα πάντα για την οικονομία και την κοινωνία του νομού μου.
Δεν βλέπω το Επιμελητήριο ως αυτοσκοπό, αλλά ως τον κυρίαρχο φορέα που μπορεί να γίνει ο ηγέτης στην ανάταξη της οικονομίας.
Είμαι σε μια επαγγελματική κατάσταση και έχω στήσει έτσι τις εταιρείες μου, που έχω συνεργάτες δεκαετιών. Επομένως, η πραγματικότητα μου επιτρέπει να αφιερώνω τον περισσότερο χρόνο μου όπου επιλέξω. Εχω επιλέξει μέσω του Επιμελητήριου να παραδώσω μετά από το τέλος της θητείας μου μετά από χρόνία και ο φορέας να έχει συμβάλει πολύ στην αλλαγή της κατάστασης της οικονομίας της Αχαΐας.