Η λογοδοσία και η διαφάνεια, είναι απαραίτητες αρχές για τη μετάβαση από την απλή διακυβέρνηση στη “χρηστή διακυβέρνηση” ενός οργανισμού. Το Ε.Α. που έχουμε κατά νου, με συχνές ανοιχτές δημόσιες συνεδριάσεις, με τριμηνιαίους απολογισμούς, με δημόσιο ετήσιο απολογισμό στην πρώτη συνεδρίαση κάθε έτους και με διαθεσιμότητα και προσβασιμότητα όλων των απαραίτητων πληροφοριών για κάθε ενδιαφερόμενο μέλος, μπορεί να καταστεί παράδειγμα προς μίμηση για κάθε Επιμελητήριο της χώρας. Παράλληλα, το Ε.Α. θα «μιλά» συχνότερα και για περισσότερα θέματα στα μέλη του αλλά και θα τα «ακούει». Θα αναβαθμιστεί το μοντέλο επικοινωνίας, θα γίνει πιο διαδραστικό και αμφίδρομο. Τα μέλη θα μπορούν να εκφράζουν άμεσα τις απορίες και τα ερωτήματά τους και να λαμβάνουν απαντήσεις άμεσα, είτε με φυσική επαφή, είτε μέσα από το site, είτε με τηλεφωνική επικοινωνία. Για να αυξηθεί η μαζικότητα και η συμμετοχή των μελών στη λειτουργία και τις δράσεις του Επιμελητηρίου, τα μέλη πρέπει να νιώθουν πως μπορούν πάντοτε να θέσουν τους προβληματισμούς τους και να εισακουστούν στην πράξη, χωρίς να βιώνουν ένα αίσθημα έλλειψης επικοινωνίας. Παρέχοντας αλλά και εισπράττοντας τόσο εκτενή πληροφόρηση, το Ε.Α. θα σχεδιάζει δράσεις, παρεμβάσεις και πολιτικές με πολλαπλά οφέλη για την τοπική οικονομία, με εξειδίκευση σε κάθε ξεχωριστό της τομέα.
Η αναβάθμιση της διακυβέρνησης του Ε.Α. είναι βασική ανάγκη για το ίδιο και, κατά συνέπεια, προτεραιότητά μας. Την αναβάθμιση την αντιλαμβανόμαστε σε δύο παράλληλα επίπεδα: ως προς τη λειτουργία της διοίκησης και ως προς τη σχέση των υπηρεσιών του Ε.Α. (με τις ιδιαιτερότητες του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου) με τα μέλη. Πιο συγκεκριμένα:
- Αναβάθμιση της λειτουργίας της διοίκησης και των υπηρεσιών:
- Η διοίκηση θα συνεδριάζει πολύ συχνά, με δημόσιες συνεδριάσεις και θα καλεί εμπειρογνώμονες και κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετέχει.
- Θεσπίζεται ο ετήσιος δημόσιος απολογισμός στην 1η συνεδρίαση του Δ.Σ. κάθε έτους, όπως συμβαίνει σε δήμους και περιφέρειες, αλλά και όποτε προβλέπει ο νόμος.
- Θεσπίζεται και τρίμηνος ανάλογος απολογισμός.
- Θεσπίζεται ετήσιος απολογισμός όλων των μελών που έχουν ορισθεί από το Επιμελητήριο, εκπρόσωποί του σε Οργανισμούς και Φορείς.
- Όλοι οι απολογισμοί θα αναρτώνται στο site και θα αποστέλλονται με Newsletter και κάθε άλλο πρόσφορο μέσο σε όλα τα μέλη.
- Δημιουργούμε κλαδικές και διακλαδικές ομάδες εργασίας με συντονιστές εκλεγμένα μέλη του Ε.Α., εθελοντικά μέλη και κλαδικούς φορείς.
- Θεσπίζουμε καθορισμένο ωράριο συναντήσεων μελών με θεματικούς υπευθύνους ομάδων εργασίας.
- Αναβάθμιση της αμφίδρομης επικοινωνίας:
Το Ε.Α. χρησιμοποιεί μεθόδους επικοινωνίας (με κυριότερη την εβδομαδιαία αποστολή newsletter), οι οποίες προσφέρουν θετικά στα μέλη του. Ομοίως και οι ημερίδες και τα συνέδρια που κατά καιρούς οργανώνει ή συν διοργανώνει.
Οι ανάγκες επικοινωνίας των μελών του Ε.Α. αλλά και οι δυνατότητες των σύγχρονων μέσων επιβάλλουν η επικοινωνία να ενταθεί και να γίνει αμφίδρομη. Το Ε.Α. θα «μιλά» συχνότερα και για περισσότερα θέματα στα μέλη του αλλά και θα τα «ακούει». Θα αναβαθμιστεί το μοντέλο επικοινωνίας, θα γίνει πιο διαδραστικό και αμφίδρομο. Τα μέλη θα μπορούν να εκφράζουν άμεσα τις απορίες και τα ερωτήματά τους και να λαμβάνουν απαντήσεις άμεσα, είτε με φυσική επαφή είτε μέσα από το site ή με τηλεφωνική επικοινωνία. Πιο συγκεκριμένα:
- Ξεκάθαρος και απόλυτα επιτεύξιμος στόχος για εμάς είναι κάθε οικονομικά ενήμερο μέλος του Ε.Α., από κάθε τμήμα του, να έχει τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο τη δυνατότητα να μεταφέρει στον Φορέα τι πιστεύει και τι πραγματικά χρειάζεται. Από αυτή τη νέα διαδικασία θα προκύψει η καλύτερη δυνατή πηγή πληροφόρησης της διοίκησης και θα συντάσσεται η ανάλογη έκθεση, η οποία θα δημοσιοποιείται.
- Δημιουργούμε, στο πρώτο εξάμηνο της θητείας μας, Social Media του Επιμελητήριου και υποστηρίζουμε την πολύ ενεργή δράση τους. Για να «μιλάμε» αποτελεσματικά αλλά και να «ακούμε» τα μέλη μας.
- Αναβαθμίζονται οι τρόποι επικοινωνίας μέσα από το site του Ε.Α.. Τα μέλη θα μπορούν να εκφράζουν άμεσα τις απορίες και τα ερωτήματά τους και να λαμβάνουν απαντήσεις. Θα αξιοποιηθεί μια πληθώρα μέσων – και πολλά εξ αυτών αυτοματοποιημένα – για την επίτευξη αμφίδρομης επικοινωνίας, από τη δημιουργία βοηθών υποστήριξης με βάση την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ support chatbots). Παράλληλα δημιουργούμε αποθετήριο ανακοινώσεων και Newsletter στο site, ώστε μπορούν να ανατρέχουν τα μέλη και κάθε ενδιαφερόμενος.
- Αναπτύσσουμε Mobile App που θα δίνει σε κάθε μέλος και σε κάθε ενδιαφερόμενο την αμεσότητα της επικοινωνίας με τις Υπηρεσίες του Ε.Α. και της άντλησης πληροφοριών από τις βάσεις τους.
- Θεσπίζουμε την ετήσια αξιολόγηση της δράσης της Διοίκησης από τα μέλη μας, μέσω ερωτηματολογίου στο site και στα Social Media μας.
- Θεσπίζουμε ετήσια δημοσκόπηση καταγραφής αναγκών και προτεραιοτήτων των μελών μας, η οποία θα δημοσιεύεται.
- Ενεργοποιούμε την προβλεπόμενη από τον Επιμελητηριακό Νόμο πρόβλεψη για απονομή τιμητικών διακρίσεων σε όσους συνέβαλαν στην επίτευξη των σκοπών μας.
- Ενεργοποιούμε την προβλεπόμενη από τον Επιμελητηριακό Νόμο πρόβλεψη διεξαγωγής δημοψηφισμάτων σε κρίσιμα θέματα.
Παρέχοντας αλλά και εισπράττοντας τόσο εκτενή πληροφόρηση, το Επιμελητήριο θα σχεδιάζει δράσεις, παρεμβάσεις και πολιτικές με πολλαπλά οφέλη για την τοπική οικονομία, με εξειδίκευση σε κάθε ξεχωριστό της τομέα.
Χαιρομαι για την αναφορά σε όλες τις περιοχές της Αχαΐας, η Πάτρα παίρνει τη μερίδα του λέοντος πάντοτε σε τέτοιες συζητήσεις, αν και λογικό ως εναν βαθμό.
Καλη επιτυχία στον αγώνα σας.
Με τον συγκεκριμένο άνθρωπο ως επικεφαλής το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα