Άξονας 4: Αναπτυξιακές πρωτοβουλίες

Με επιστημονική τεκμηρίωση και ισχυρή επιχειρηματολογία, το Ε.Α. πρέπει να διεκδικεί συνεχώς έργα και δράσεις με αναπτυξιακό πρόσημο για την Αχαΐα. Στις ήδη εν εξελίξει προσπάθειες θα δοθεί η απαραίτητη προσοχή και στήριξη, ώστε να περάσουν σε επόμενη φάση ωρίμανσης, ενώ «παντρεύοντας» τις ευκαιρίες χρηματοδότησης (ΕΣΠΑ, Αναπτυξιακοί Νόμοι, κ.α.) με τα συμπεράσματα της αμφίδρομης επικοινωνίας με τα μέλη του Επιμελητηρίου, θα εντοπιστούν νέοι επενδυτικοί δρόμοι και νέες ευκαιρίες ανάπτυξης για τους τοπικούς επιχειρηματίες.

Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, η δημιουργία Εκθεσιακού Κέντρου, η υποστήριξη των διάφορων μορφών τουρισμού και της κρουαζιέρας και η συνεχής προώθηση και προβολή τοπικών προϊόντων και επιχειρήσεων, είναι κεντρικά ζητήματα για εμάς, καθώς κρύβουν μέσα τους ευκαιρίες και δυναμική για αλλαγή του οικονομικού χάρτη προς όφελος των – ανεξαρτήτως μεγέθους – επιχειρήσεων της περιοχής μας.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Δημιουργία εκθεσιακού κέντρου και οργάνωση εκθέσεων:

Είναι εφικτό η Αχαΐα, με την εγγύτητα που έχει με το «κέντρο» των Αθηνών από την μία και το πλήθος των παραγωγικών επιχειρήσεων και των ανεκμετάλλευτων τουριστικών προοπτικών από την άλλη, να έχει μία GIGA έκθεση. Οι δομές υπάρχουν, οι οδικοί άξονες διευκολύνουν ακόμα και την ημερήσια επίσκεψη σε περισσότερους από 6 εκ. κόσμου (από Αθήνα, από την Κορινθία, όλο τον άξονα της Ιωνίας Οδού και σύντομα και από την Ηλεία). Μία GIGA έκθεση στην Αχαΐα, θα είναι σίγουρα οικονομικότερη για τους συμμετέχοντες και με μεγάλες προοπτικές.

Θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια, σε συνεργασία με τις μεγαλύτερες εταιρείες που έχουν τη σχετική γνώση και εμπειρία,  να δημιουργηθεί στον Νομό εκθεσιακό κέντρο και να οργανωθούν σε αυτό οι απαραίτητές εκθέσεις, οι οποίες όχι μόνο θα εκφράσουν την εξειδίκευση της περιοχής, αλλά θα αποτελέσουν και όχημα για την εξωστρέφεια της, όπως για την αγροδιατροφή, την καινοτομία και άλλα αντικείμενα.

  • Εμπορικό λιμάνι Πάτρας και Αιγίου:

Αποτελεί απαραίτητο  αναπτυξιακό  εργαλείο  για την περιοχή μας, όχι  μόνο για  τις πόλεις αλλά και  την Περιφέρεια. Ως διοίκηση θα πιέσουμε για να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες οικονομικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης των δύο πόλεων στον σχεδιασμό του Υπουργείου.  Όπως και των επαγγελματιών που εργάζονται και προσφέρουν υπηρεσίες στα δύο λιμάνια.  Όπως και θα καταβάλουμε κάθε συνδρομή, ώστε να φτάσει το τρένο στα δυο λιμάνια.

  • Θεματικός Τουρισμός: (Προσκυνηματικός, Αθλητικός, Γευσιγνωστικός, κ.λπ.):

Θα συμβάλουμε στη δημιουργία οργανωμένων εναλλακτικών τουριστικών προϊόντων, λαμβάνοντας υπόψη τα ειδικά ιστορικά, δημογραφικά, μορφολογικά χαρακτηριστικά κάθε περιοχής του Νομού και των υποδομών τους. Με  δεδομένη  τη  μικρή  συμμετοχή  της Αχαΐας μας  στο τουριστικό  προϊόν της πατρίδας μας, ο Προσκυνηματικός Τουρισμός πρέπει  να αποτελέσει  την αιχμή του δόρατος  για να διεκδικήσει και ο Νομός μας  το  ποσοστό  που  του  αναλογεί  από τον τουρισμό.  Και αυτό, γιατί διαθέτει πραγματικά σοβαρά πλεονεκτήματα:  ο ένας  από τους δύο  αποστολικούς ναούς  που υπάρχουν  -ο ναός του Αποστόλου Ανδρέα-  και παράλληλα  η Ιερά Μονή  της Αγίας  Λαύρας, η Ιερά Μονή του Μεγάλου  Σπηλαίου,  η Παναγία η Τρυπητή  στο Αίγιο, αλλά  και  πολλά  μοναστήρια με αξιόλογη  ιστορία και  μοναδικά τοπικά προϊόντα, όπως επίσης  οι μοναδικές τοποθεσίες στις οποίες βρίσκονται, όπως είναι  η Ιερά Μονή του Ομπλού, η Ιερά Μονή του Γηροκομείου, η Ιερά Μονή των Αγίων Πάντων  Τριταίας  η Ιερά Μονή Χρυσοποδαρίτισσας με τη  μακραίωνη ιστορία της. Πρόκειται όντως για έναν ανεκμετάλλευτο θησαυρό.

  • Κρουαζιέρα:

Οι  προδιαγραφές  των λιμανιών μας  είναι  ικανοποιητικές και δεν  υστερούν  σε σχέση με αυτές άλλων λιμένων, αντίθετα μάλιστα, υπερτερούν  σημαντικά σε σχέση με αυτές άλλων λιμένων που έχουν  αυξημένο  αριθμό  προσεγγίσεων.  Ωστόσο   η κρουαζιέρα δεν έχει  αναπτυχθεί στις πόλεις μας, καθώς βρίσκονται σε  απόσταση  από  τη συνήθη  πορεία των κρουαζιερόπλοιων, τα οποία  για να τις προσεγγίσουν πρέπει  να παρεκκλίνουν  από την πορεία τους και στη συνέχεια να είναι  υποχρεωμένα να  επανέλθουν σε αυτή, γεγονός που  σημαίνει επιπλέον κόστος χρήματος λόγω περισσοτέρων ορών πλεύσης (Πατραϊκός  είσπλου – απόπλου). Ωστόσο  επειδή  το  όφελος για την εμπορική  δραστηριότητα  των  μελών μας  είναι  σημαντικό, θα προσπαθήσουμε να  έχουμε  τα οφέλη  μέσω παράπλευρων λύσεων, χωρίς να εγκαταλείψουμε τις προσπάθειες  αλλαγής των  στρατηγικών σχέσεων  των εταιρειών.

  • Προώθηση και προβολή τοπικών προϊόντων και επιχειρήσεων:

Το Ε.Α. οφείλει και πρέπει να λειτουργεί ως ο συνδετικός κρίκος με φορείς και διοργανωτές δράσεων εξωστρέφειας, προωθώντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες των μελών του, ώστε οποιοσδήποτε επισκέπτεται την περιοχή μας να παίρνει μαζί του και λίγο από την Αχαΐα. Από την άλλη, θα συμμετέχουμε  με κάθε πρόσφορο τρόπο στην προβολή των  προϊόντων και των επιχειρήσεών μας, συμμετέχοντας  σε όλα τα  forums, εκθέσεις, προωθήσεις που  πραγματοποιούνται  τόσο  στην Ελλάδα όσο και στο  εξωτερικό.

  • Διεκδίκηση μεγάλων διοργανώσεων και συνέδριων:

Οι υποδομές και η μορφολογία της περιοχής επιτρέπουν τη διεκδίκηση μεγάλων αθλητικών και πολιτιστικών διοργανώσεων και συνεδρίων, ευνοώντας τη δημιουργία μίας ταυτότητας εξωστρέφειας της περιοχής. Το Ε.Α. θα πρωτοστατεί σε τέτοιου είδους πρωτοβουλίες. Παράλληλα, η ανάγκη  ύπαρξης μόνιμου  χώρου διεξαγωγής εκθέσεων  είναι συνυφασμένη  με την ανάγκη  ύπαρξης  μιας τουλάχιστον  έκθεσης πανευρωπαϊκού ενδιαφέροντος και αυτό θα αποτελέσει στόχο μας. Θα διενεργηθούν οι  κατάλληλες έρευνες για να βρεθούν οι ελλείψεις αλλά και οι ανάγκες των επιχειρήσεων. Παράλληλα, στον χώρο αυτό θα  μπορούν  να γίνονται  μικρότερες εκθέσεις περιφερειακού επιπέδου. Καθώς επίσης  θα  αποτελούν και  επιπλέον λόγους – σε  συνδυασμό  με την  πανεπιστημιακή  κοινότητα – δημιουργίας περισσότερών συνεδρίων που εκτός της οικονομικής δραστηριότητας που  δημιουργούν, αποτελούν και έναν εξαιρετικό  μόνιμο πρεσβευτή της πόλης και του Νομού μας. Πέραν της συνέργειας με το Πανεπιστήμιο για την προσέλκυση ακόμα περισσότερων συνεδρίων, ένα μεγάλο 3ήμερο – 4ήμερο (αχαϊκό) festival Μουσικής.

  • Achaia Fest:

Θα επιδιώξουμε την εκ νέου πραγματοποίηση της δράσης που άφησε πολύ καλές εντυπώσεις και δημιούργησε πολλές προσδοκίες.

  • Άλλες πρωτοβουλίες:
  • Στο site του Ε.Α. θα δημιουργηθεί ζώνη με την ιστορία του Ε.Α., το οποίο ιδρύθηκε το 1836, όταν δημιουργήθηκε ο θεσμός. Τα κτίριά του, οι πρόεδροι και τα διοικητικά συμβούλια, τα επιτεύγματα και οι παρεμβάσεις του, θα αναδειχθούν και θα γίνουν γνωστά σε όλους. Είναι χρέος του Ε.Α., το επιβάλλει η ιστορία και το ειδικό του βάρος. Η προβολή της ιστορίας του θα βελτιώσει τόσο τη σχέση του με την τοπική κοινωνία, όσο και την κατανόηση του ρόλου του.
  • Θα δημιουργήσουμε Μουσείο Αχαϊκής Βιομηχανίας και Επιχειρηματικότητας. Το πιο απαραίτητο από κάθε άλλο Μουσείο για τις παραγωγικές τάξεις αλλά και για την τοπική οικονομία.
  • Θα πάρουμε πρωτοβουλίες ώστε το Καρναβάλι της Πάτρας, ο πιο αναγνωρίσιμος θεσμός μας, να οργανωθεί και να υποστηριχθεί περαιτέρω. Να προσελκύει ποιοτικότερους επισκέπτες και για περισσότερο χρονικό διάστημα, να δημιουργηθούν μόνιμες δομές, όπως το Καρναβαλικό Θεματικό Πάρκο και να συμβάλει περισσότερο στην οικονομία της περιοχής. Η Πάτρα έχει την πολιτιστική κληρονομιά, το «όνομα» και τη «χάρη», τη γνώση και τους οδικούς άξονες για εύκολη πρόσβαση εκατομμυρίων επισκεπτών.
  • Θα συνδράμουμε τους φορείς που έχουν τη σχετική ευθύνη, ώστε να λειτουργήσει στην Πάτρα σύγχρονη και ελκυστική Μαρίνα. Στοχεύοντας στην ανάπλαση της υφιστάμενης, ώστε να είναι λειτουργική και την επέκτασή της στο τμήμα Αγ. Νικολάου – Θεατράκι.
  • Θα συντονίσουμε τους φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό, ώστε να δημιουργήσουν «πακέτα εμπειρίας» για τους επισκέπτες. Να υπάρχουν επιλογές για όσους και όσες μας επισκέπτονται με κρουαζιερόπλοια ή με πούλμαν για λίγες ώρες, αλλά και για όσους έρχονται για long weekend/ city break.
  • Θα αναπτύξουμε τον «Προσβάσιμο Τουρισμό»: τα Silver κοινά και τα ΑμεΑ είναι τακτικοί επισκέπτες, μένουν για πολλές ημέρες και ξοδεύουν τα διπλάσια χρήματα σε ημερήσια βάση σε σχέση με τα υπόλοιπα κοινά. Η Αχαΐα έχει ήδη πολύ ανεπτυγμένη β’ κατοικία, καλά νοσοκομεία και καλό οδικό δίκτυο. Με μικρές τομές προσβασιμότητας (πχ. συμφωνία με ΚΤΕΛ για προσβάσιμα λεωφορεία, καταγραφή προσβάσιμων δωματίων ξενοδοχείων και airbnb), η Αχαΐα μπορεί να μπει δυναμικά στο κοινό αυτό.

 

 

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

© 2024. All Rights Reserved.

0
Would love your thoughts, please comment.x
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Μάθε τα νέα μας
ErrorHere